קידום אתרים ברשתות חברתיות
קידום אתרים ברשתות חברתיות היא השיטה המובילה כיום להבאת מבקרים אל האתר שלכם. כל עסק יודע שאם אין לו נוכחות בפייסבוק או בטוויטר, הוא מפסיד המון תנועה פוטנציאלית אל האתר בעלות נמוכה יחסית.
עסקים רבים מבינים שעמודי פייסבוק וחשבונות טוויטר הם חובה, פשוט אין דרך טובה יותר להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. הלקוח הרבה יותר נגיש במקומות שבהם הוא מסתובב על בסיס יומיומי, והאינטראקציות המתרחשות ברשתות החברתיות לא יכולות לקרות בשום מקום אחר ובדרך כלל מובילות עסקים רבים למכירה בהיקפים גדולים.
אבל שמעתי שקידום אתרים ברשתות החברתיות זה בזבוז זמן וכסף...
71% מהחברות הפועלות כעת בשוק מגדילות ב- 2015 את תקציב הקידום שלהם ברשתות החברתיות ב- 27% בממוצע.
כך שבמילה אחת, לא. מודלים עסקיים שלמים בנויים על ייצור הזדמנויות, לקוחות ותזרים מזומנים יציב באמצעות קידום אתרים ברשתות חברתיות. כיום, מנועי החיפוש מגדירים נוכחות ברשתות חברתיות כפרמטר לקביעת דירוג במנועי החיפוש, כך שאם ברצונכם שהעסק שלכם יופיע ראשון בגוגל, כדאי שתפעילו בצורה אקטיבית כמה פרופילים חברתיים.
הרשתות שבהן כדאי ביותר לקדם הן שתי הגדולות: פייסבוק וטוויטר.
קידום אתרים בפייסבוק
פייסבוק היא הפלטפורמה החברתית הגדולה ביותר כיום.
עם מעל 1.35 מיליארד משתמשים, חשוב לבסס בה נוכחות. בנוסף למספר המשתמשים הרבים שיש ברשת, מנועי החיפוש מדרגים אתרים שיש להם נוכחות בפייסבוק כאיכותיים יותר, מה שמקנה להם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש.
פייסבוק הוא כור היתוך גלובאלי של מידע, על פלטפורמה זו מתערבבים להם יחדיו הלקוחות שלכם, לקוחות פוטנציאליים, מתחרים ועוד רבים שאין להם כל קשר לעסק שלכם. אז איך מוצאים את מי שרלוונטי לעסק שלכם על הפלטפורמה הענקית הזאת?
איך ניתן לקדם את האתר שלכם בפייסבוק?
העבודה בפייסבוק נחלקת ל- 5 חלקים:
אופטימיזציה של דפי האתר לפייסבוק
כאשר פייסבוק מציג מידע מהאתר שלכם על הפלטפורמה שלו, הוא צריך לתקשר עם כמה פרמטרים על האתר שלכם. פרמטרים אלו מכילים מידע רלוונטי ללינק שאתם רוצים לקדם כגון: תמונה מתאימה, כותרת או תיאור של העמוד.
כדי שהאתר שלכם יוכל להביא את הפרמטרים האלו לפייסבוק, יש צורך לשתול אותם בקוד של דפי האתר.
בניית דף לאתר או לעסק
העסק שלכם צריך ייצוג ויזואלי על הפלטפורמה וכאן הוא בא לידי ביטוי. דף הפייסבוק שלכם הוא מקום שאליו מגיעים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כדי להבין מי אתם, מה אתם עושים ואיך אתם עושים את זה.
הלקוח יכול לקרוא את החומרים שאתם מפרסמים ולקבל החלטות שישפיעו על הרצון שלו לרכוש מכם מוצר או שירות. חוץ מלוח הודעות אינטרנטי, מקום לפרסם בו הודעות וריכוז אירועים הקשורים לעסק שלכם, דף הפייסבוק שלכם הוא המקום האידיאלי לדבר עם לקוחות פוטנציאליים לפני שהם מבצעים החלטת רכישה כל שהיא.
ככל שדף הפייסבוק שלכם מכיל יותר עוקבים רלוונטיים, כך התפוצה שלכם גדלה וכן האתר שדף הפייסבוק מפנה אליו מקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
פרסום אורגני באמצעות קבוצות
דף עסק אינו הדרך היחידה לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק. באמצעות תגובות רלוונטיות ויצירת אינטראקציות חברתיות עם חברי קבוצות הקשורות לתחום, ניתן ליצור שיחה שתוביל את המשתתפים בה לבדוק את דף הפייסבוק שלכם ואף את האתר.
ואם כבר, אז למה לא לפתוח קבוצה שעניינה הוא העסק שלכם?
קבוצת פייסבוק אשר כל ייעודה הוא העברת מסרים על נושאים הקשורים לעסק שלכם, מאפשרת לכם להזמין את קהל הלקוחות שלכם לדבר עליכם בקבוצה, ובאמצעות התגובות שלהם, להביא אל העסק שלכם גם את החברים והמכרים שלהם.
פרסום ממומן
יש לכם מוצר או שירות שאתם מעוניינים לקדם? פייסבוק הוא פלטפורמת המכירות האידיאלית!
בפייסבוק ניתן להציג את המוצרים שלכם ישירות למשתמשים בתוך הניוז פיד (News Feed), אותו ממשק שבו המשתמשים צופים בחדשות מחבריהם וממקורות אחרים. דרך הפרסום הממומן של פייסבוק ניתן לפלח קהלים לפי תחומי עניין, גיל, מיקום, מין ועוד פילוחים רבים.
לדוגמא, ניתן לפלח את הפרסום כך שמשתמשים העוקבים אחר המתחרים שלכם, יראו מודעה שלכם, כי יכול להיות שאחד המתחרים שלכם מעניין את הגולשים, אבל בהינתן השירות והתנאים שלכם הוא יבדוק מה יש לכם להציע.
על ידי החדרת הפרסומות שלכם ישירות למקום שמקבל הכי הרבה צפיות אתם מוודאים שהמשתמשים הרלוונטיים ביותר חשופים למסרים שלכם כל הזמן!
קידום מאמרים ממומן
באפשרותכם לשתף תכנים שיצרתם בפייסבוק לכמות מוגבלת של קוראי הדף שלכם.
האמת היא, שככל שלדף שלכם יש יותר עוקבים, כך אחוז החשיפות האורגניות לדף (כמות האנשים שרואים את התכנים ששיתפתם שלא שילמתם על חשיפה אליהם) יורד משמעותית.
לכן פייסבוק מאפשרת לקדם את מאמרי התוכן שלכם בצורה ממומנת החושפת את התוכן שלכם להרבה יותר עיניים. כמו בפרסום ממומן, גם כאן ניתן לפלח את הקהלים ולהביא את התכנים לקוראים רלוונטיים שאינם בהכרח עוקבים אחרי הדף שלכם בפייסבוק.
יתרון נוסף של חשיפת תוכן בדרך זו היא הגדלת כמות הלייקים על המאמרים שלכם. ככל שיש יותר לייקים ושיתופים על מאמר, כך גוגל, לא רק פייסבוק, מדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
קידום אתרים בטוויטר
טוויטר היא הפלטפורמה החברתית השנייה בגודלה כיום.
על הפלטפורמה מתנהלות שיחות בין אנשים לאנשים, בין אנשים לעסקים, כאשר כולם מפיצים תוכן שהם מעוניינים לקדם, אם מתוך עניין עסקי, אישי או אחר. זה לא כל כך שונה מפייסבוק, חוץ מהעובדה שהכול מתנהל עם פחות מ- 140 אותיות ויוצר את הבאזז הכי גדול ברשת!
עם יותר מ- 300 מיליון משתמשים המבקרים בה בתכיפות (שלעתים אף עולה על פייסבוק), טוויטר צמחה להיות המקור מספר אחד לחדשות ועדכונים און ליין, גם לגופי המדיה הגדולים וגם לצרכני המידע הפרטיים.
תוסיפו לזה את העובדה שגוגל אוהב כל כך את טוויטר שניתן למצוא טוויטים בתוצאות החיפוש, וקיבלתם את אחד הכלים החזקים ביותר לקידום אתרים ברשתות חברתיות!
למה כדאי לקדם את האתר שלכם בטוויטר?
בנוסף לזה שגוגל מציעה תוצאות טוויטר בחיפושים השונים, ישנם שני יתרונות נוספים לטוויטר על פייסבוק:
- זוהי פלטפורמה יותר חופשית מפייסבוק, ניתן ליצור קשר עם כל אחד!
- היא מציעה אופציות חשיפה חינמיות שפייסבוק אינה מציעה.
לא תמצאו פלטפורמה שמאפשרת חופש תקשורת אל מול הלקוחות כמו טוויטר, ניתן לפנות לכל אדם או קבוצה של בעלי עניין, ללא עלות מצדכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיות ענייניים ומעניינים, תורה שבטוויטר לא ניתן ליישם על רגל אחת.
טוויטר היא פלטפורמה לניהול יחסים אל מול הלקוחות שלכם, וניהול דורש תשומת לב.
איך ניתן לקדם את האתר שלכם בטוויטר?
העבודה בטוויטר נחלקת ל- 3 חלקים:
אופטימיזציה של דפי האתר לטוויטר
כאשר טוויטר מציגה מידע מהאתר שלכם על הפלטפורמה שלה, הוא צריך לתקשר עם כמה פרמטרים על האתר שלכם בדיוק כמו פייסבוק.
קידום אורגני בטוויטר
קידום אורגני בטוויטר מתבצע במספר שיטות שכל עיקרן הוא: הגדלת כמות החשיפות של הטוויטים והפרופיל של העסק שלכם על הפלטפורמה:
- שימוש מושכל בהש טאגס (Hash Tags) רלוונטיים.
- הוספה קבועה וכמותית של פרופילים רלוונטיים אל העוקבים אחר העסק שלכם.
- תקשורת שוטפת מול לקוחות פוטנציאליים וקיימים.
קידום ממומן
כמו בפייסבוק, גם בטוויטר ניתן לקדם מוצרים, דפים ולינקים שונים באמצעות קידום ממומן. טוויטר מציעה מגוון שיטות לפילוח קהלים המאפשרות לעסק שלכם למצוא את הקהל הרלוונטי ביותר בעת פרסום נושאים הקשורים לעסק שלכם.
קידום אתרים ברשתות החברתיות הוא אפקטיבי ומדיד, מי שלא מראה לכם תוצאות לא יודע איך לקדם ברשתות החברתיות. אם לא התחלתם עדיין, עכשיו זה הזמן להגדיל את כמות החשיפות לאתר שלכם עם כלי התקשורת היעילים שפייסבוק וטוויטר מציעות.
נשמע מעניין, נכון? לחצו על הכפתור בכדי לקבל שיחת ייעוץ חינמית עם מקדמי האתרים שלנו והביאו אל האתר שלכם את החשיפה שמגיעה לו.