קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן היא אסטרטגיה מידית להבאת גולשים אל האתר שלכם.
שיטת קידום זאת כוללת פרסום אינטרנטי המאפשר למשתמשים בו לפלח קהלים במדויק ולהביא תנועה של לקוחות רלוונטיים אל אתרים ואפליקציות.
מה חשוב לדעת כשמתחילים מסע פרסום ממומן?
חשוב מאוד להכיר את קהל היעד שלכם כאשר אתם מעוניינים לפרסם. יש להבין מה הם יחפשו ואיך הכי נכון לפנות אליהם. חובה לבצע לפני העבודה מחקר מילות מפתח ואפיון של הלקוח הפוטנציאלי (ראו למטה), רצוי באמצעות איש מקצוע יועץ או מקדם אתרים מוסמך גוגל.
אפיון נכון של הלקוחות הפוטנציאליים מגדיל את יחס ההמרה ויוצר עבורכם לקוחות חדשים בצורה יעילה יותר.
מהו יחס המרה ולמה הוא הדבר הכי חשוב בפרסום?
יחס ההמרה הוא מדד כמות הלחיצות ביחס לכמות ההשקעה הכספית. ככל שיהיו לפרסום שלכם יותר לחיצות שבוצעו על ידי קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, כך הוא יהיה משתלם יותר.
ככל שתשקיעו יותר בהבנת הקהל, המוצר ובניסוח הפנייה הנכונה, כך תהפכו יותר הקלקות להמרות. ככל שהיחס בין הקלקה להמרה נמוך יותר, כך תשיגו תוצאות מהר יותר.
תפקידו של מחקר מילות המפתח במציאת קהל היעד הרלוונטי
מעבר להבנת השוק, לפני שמבצעים קידום ממומן חשוב לערוך חקר מילות מפתח ולבדוק על אילו מילים הכי כדאי להתחרות. מחקר מילות מפתח נועד למצוא את המילים שיאפשרו לכם להופיע בתוצאות החיפוש במחיר סביר לקליק ולהביא את הקהל הנכון.
ישנם תחומים יקרים יותר ויקרים פחות בקידום הממומן ולכן יש להבין קודם כול כמה שווה לכם הלקוח אותו אתם מעוניינים להביא ואז להשוות את ההחזר על ההשקעה למחיר מילת המפתח.
מי יודע? אולי תעדיפו לפרסם מודעות ממומנות על מילים שיש להן פחות חיפושים אבל גם פחות תחרות. הסוד בקידום ממומן טמון ביכולת שלנו לזהות הזדמנויות לפרסום במילות מפתח רלוונטיות במחיר טוב.
מה צריך להיות התקציב שלי?
אחרי שהבנתם וניתחתם את השוק ואת מילות המפתח עליהן יתבצע הקמפיין הממומן, עליכם לקבל החלטה לגבי התקציב.
תקציב קידום ממומן נקבע תוך התחשבות בפרמטרים שונים, כדוגמת:
- התחרות בתחום.
- היכולת הכלכלית שלכם.
- מחיר המוצר או השירות שאתם רוצים לפרסם.
מומלץ מאוד לא לפרסם עם תקציב מזערי לזמן קצר היות שהפרסום לא יהיה אפקטיבי.
כמו כן, קידום ממומן דורש תקופה מסוימת של ניסוי וטעייה. בתקופה זאת מזהה מנהל הקמפיין אילו אלמנטים עובדים בפרסום, אילו אלמנטים לא עובדים בפרסום ואילו אלמנטים ניתן להוסיף כדי להפוך את הפרסום ליותר אפקטיבי.
תקופת הניסוי והטעייה הזו לא אומרת שלא תשיגו לקוחות חדשים באמצעות הפרסום, בכלל לא. אפקטיביות הפרסום אינה מושלמת בהתחלה אך במהלך תקופה זו מנהל הקמפיין מקבל מידע שיכול לקדם אותו לשלב הבא.
מהן השיטות והפלטפורמות שעליהן ניתן לפרסם?
קידום אתרים ממומן מתאפשר כיום על כמה פלטפורמות פרסומיות הכוללות את מנועי החיפוש, כאשר גוגל בראשם, ואף רשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר.
פרסום ממומן במנועי החיפוש
כאשר גולש מחפש במנועי החיפוש, מופיעות לו על הדף שני סוגים של תוצאות חיפוש:
- תוצאות בצד ימין הנקראות תוצאותחיפוש אורגניות – אלו תוצאות שגוגל החליט לקדם במנוע החיפוש ולא ניתנות לרכישה.
- תוצאות ממומנות – אלו התוצאות הפרסומיות של גוגל, המוכרות גם כגוגל אדוורדס (Google Adwords). תוצאות אלו הן פרסומות הרלוונטיות לחיפוש שביצע הגולש.
התוצאות הממומנות של גוגל אדוורדס הן למעשה מודעות פרסום של עסקים או אתרים שונים, המופיעות בצד שמאל. בכל פעם שגולש מבצע חיפוש, עולות לו מודעות רלוונטיות לחיפוש שבוצע, אותן מודעות הינן מודעות בתשלום, כאשר כל עסק המנהל קמפיין ממומן קובע לעצמו מהו התקציב אותו הוא מייעד לקידום.
התשלום בקידום הממומן הינו תשלום על קליקים ולא על חשיפות, ככל שהמודעה שלכם ממוקדת יותר, כך תזכו ליותר קליקים שיהפכו ללקוחות - משוואה פשוטה.
פרסום ברשת התוכן של גוגל
הלקוח הפוטנציאלי שלכם ודאי נמצא כרגע איפשהוא ברשת, קורא מאמר מרתק שקשור לשירות או למוצר שלכם
מצד שמאל או ימין של אותו אתר שהוא מעיין בו, ישנו כנראה באנר פרסומי, רוב הסיכויים שהבאנר הזה קשור למאמר ורלוונטי עבור קורא. אם הבאנר רלוונטי למאמר, אותו לקוח שמתעניין במאמר יתעניין גם בבאנר שיביא אותו לאתר של המפרסם. מפרבמים שיודעים לממש את הפוטנציאל הגלום בתוכן המאמר על ידי סיפוק צרכיו של הלקוח.
לגוגל ישנה רשת פרסום שקוראים לה גוגל דיספליי נטוורק (Google Display Network – GDN). רשת פרסום זאת מאפשרת לכם לקנות באנרים הממוקמים באתרים שהקהל הפוטנציאלי שלכם מבקר בהם.
פרסום ממומן באמצעות רשת התוכן של גוגל נועד לקדם חשיפה של המוצר או השירות שלכם באמצעות פרסום ממותג וגראפי (בשונה מהפרסום במנועי החיפוש המבוסס רק על טקסט). כאשר לקוחות לוחצים על באנר הם מועברים לאתר שלכם.
שלא כמו במנועי חיפוש, אתם לא משלמים בכל פעם שהלקוחות לוחצים. התשלום עבור אותם באנרים הוא תשלום עבור אלף צפיות, ולא עבור קליקים, כך שיתכן שהפרסום ברשת ה- GDN יהיה אף זול יותר מהפרסום במנועי החיפוש.
פרסום ממומן בפייסבוק ובטוויטר
הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לפרסם ללקוחות ישירות בפיד החדשות המרכזי שלהם. רשתות כמו פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם וטוויטר, הרשת האקטיבית ביותר בעולם, מביאות זרם קבוע של תנועה לכמעט כל האתרים כיום, בין אם אורגנית או בתשלום.
בזמן שבמנועי חיפוש ניתן לפרסם לפי מילות מפתח, הרשתות החברתיות מציעות אמצעי פילוח נוספים כגון טירגוט לפי תחומי עניין, נתונים דמוגראפיים שלא זמינים במנועי החיפוש וכן פעילות, מקצוע ופילוחים רבים אחרים.
קשת האפשרויות העומדת בפני עסקים המעוניינים לפרסם בפייסבוק או בטוויטר רחבה כמו קשת ההזדמנויות שמציעים מנועי החיפוש. הפרסום בפייסבוק ובטוויטר משתלב בעיצוב של של הפלטפורמות, מושך את הגולשים שהמודעות רלוונטיות להם ואינו מפריע לגולשים שאינם מעוניינים.
כפי שבוודאי הבנתם, ישנן אפשרויות רבות לקידום אתרים ממומן, וזו ללא ספק הדרך המהירה ביותר להבאת לקוחות לאתר שלכם, כאשר הצלחתה תלויה בהבנה של דרישות מנועי החיפוש והפלטפורמות השונות.
נשמע מעניין, נכון? לחצו על הכפתור בכדי לקבל שיחת ייעוץ חינמית עם מקדמי האתרים שלנו ותביאו לאתר שלכם את החשיפה שמגיעה לו.