קידום אתרים בגוגל
אם אתם שואלים את עצמכם מה זה קידום אתרים, ואיך הוא יכול לעזור לאתר שלכם, הגעתם למקום הנכון!
רשת האינטרנט היא הכלי המרכזי לאיתור מידע על מוצרים ושירותים מכל רחבי העולם. מנועי החיפוש השונים הם המניעים המרכזיים של תנועה באינטרנט, הם אלו המביאים גולשים אל האתרים, האפליקציות ואף לרשתות החברתיות.
רק במנוע החיפוש של גוגל לבדו מתבצעים בכל שניה 40,000 חיפושים, כלומר, 3.5 מיליארד חיפושים ביום ו- 1.2 טריליון חיפושים בשנה. בכל שנה גדל נפח החיפוש באינטרנט ביותר מ- 10%, תהליך שהואץ בשנים האחרונות כתוצאה מכניסת המכשירים הניידים לחיינו.
קידום אתרים היא השיטה שבאמצעותה בעלי עסקים מביאים גולשים רלוונטיים אל האתר שלהם באמצעות דירוג גבוה במנועי החיפוש, שיטה זאת הוכיחה פעם אחר פעם שהיא הדרך היעילה ביותר כיום לצמיחה עסקית ולחשיפה ללקוחות חדשים.
האמצעים העומדים לרשות המקדמים הם מגוונים ונחלקים לשתי קטגוריות מרכזיות, קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.
לא משנה באילו שיטות משתמשים, המטרה היא זהה, להביא את אתר האינטרנט שלכם למקומות שבהם הוא יהיה חשוף ללקוחות פוטנציאליים במנועי החיפוש.
קידום אתרים אורגני בגוגל
שיטת קידום אתרים זו מאפשרת לבעלי האתרים להשתמש בשיטות שונות שאינן ממומנות (כלומר, אינן כרוכות בעלויות פרסום למנועי החיפוש ולרשתות החברתיות) כדי להביא תנועה אל האתר שלהם. להלן השיטות המקובלות לקידום אורגני:
מחקר מילות מפתח
כל חיפוש מורכב מכמה מילות מפתח. ככל שהחיפוש ארוך יותר, כך קל יותר להופיע בתוצאות החיפוש הללו אם בוצע קידום אתר אורגני ראוי קודם לכן. כאן נכנס לפעולה מחקר מילות המפתח, במהלך מחקר זה אנחנו מוצאים את מילות המפתח שהכי כדאי להתרכז בהן כדי להביא את קהל היעד שלכם בצורה ממוקדת וכמה שיותר מהר אל האתר.
מחקר מילות מפתח שמבוצע בצורה נכונה מוצא הזדמנויות לקדם את האתר שלכם אורגנית ומהווה את תחילת תהליך הקידום האורגני.
אופטימיזציית אתרים
בשיטה זאת פועלים לכך שמנועי החיפוש יוכלו לעבור על המידע שבאתר ולדרג אותו גבוה במנועי החיפוש ללא בעיות.
ראשית, מקדם האתרים מנתח את צורכי הלקוח ומזהה את קהל היעד הפוטנציאלי. לאחר מכן, הוא מתקן את הליקויים ומטמיע את הפרמטרים השונים כדי שלמנועי החיפוש יהיה קל יותר להפנות את הגולשים לתוכן הרלוונטי להם.
יצירת תוכן
מנועי החיפוש מעוניינים לדרג את האתרים האיכותיים ביותר כמה שיותר גבוה. אחד מסממני האיכות החזקים של האתר זה התוכן שהוא מכיל. אתרים עם תוכן איכותי בהכרח יהיו מדורגים יותר גבוה במנועי החיפוש.
לכן, מומלץ להעלות כמה שיותר תוכן איכותי, שעונה על שאלות הגולשים לאתר. בנוסף לאיכות התוכן הקיים, ישנו פרמטר נוסף המשפיע על איכות האתר – תדירות יצירת התכנים החדשים בו.
אם תוכן חדש לא נוצר באופן קבוע באתר, הדירוג שלו יורד לאורך זמן ולכן יש צורך לעדכן את האתר בתכנים חדשים באופן קבוע.
לינקים מאתרים אחרים
הפרמטר הכי חשוב בקידום אתרים היה ונשאר לינקים איכותיים מאתרים חיצוניים. ככל שיש יותר לינקים שמצביעים אל עמוד מסוים או לאתר שלך, כך אותו עמוד או אתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
חשוב שלינקים יגיעו ממספר מקורות הנחשבים על ידי מנועי חיפוש כאיכותיים. אסטרטגיית בניית לינקים מוצלחת מורכבת מלינקים רבים המגיעים מהמון אתרים ודורשת בנוסף הבנה פרמטרית של כתובות אתרים והשפעה של הכתובות על מנועי החיפוש.
נוכחות ברשתות החברתיות המפנה אל האתר
פרמטר שוב נוסף בקידום אתרים אורגני הוא נוכחות תוכן ולינקים מהאתר שלכם ברשתות החברתיות.
מנועי החיפוש מחפשים באופן תדיר אחר האתר שהכי מתאים לתוכן שהמשתמשים שלהם מחפשים. ככל שלאתר שלכם יש יותר שיתופים, לייקים וריטוויטים (retweets), כך הסיכוי שלו להיות מדורג בצורה טובה עם מילות המפתח המוגדרות בו גדל. מנועי החיפוש הבינו מזמן ששיתופים חברתיים הם לא רק מדד שנראה טוב בעין, אלא זהו מדד איכות לכל דבר.
עבודת קידום אורגנית תחשוף את האתר שלכם למספר רב יותר של גולשים. אולם, אין להסתפק רק בחשיפה אורגנית, קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב וארוך טווח. אם ברצונכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים עכשיו ומיד, כדאי לכם לשקול לשלב בין קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן,, שדרכו אתם מנהלים מסע פרסום לפי תקציב שאתם קובעים.
קידום אתרים ממומן
אם קידום האתרים האורגני הוא האסטרטגיה ארוכת הטווח להביא גולשים ממוקדים אל האתר שלכם, קידום אתרים ממומן הוא האסטרטגיה המידית.
קידום אתרים ממומן הוא בעצם פרסום הכולל השקעה כספית במודעות אינטרנטיות. שיטה זו היא שיטה בטוחה להבאת תוצאות מידיות. פלטפורמות שניתן לפרסם בהן כוללות את מנועי החיפוש השונים (כגון גוגל) וכן רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.
פרסום ממומן במנועי החיפוש
צורת פרסום אפקטיבית זאת מופעלת בכל פעם שמשתמש מחפש משהו במנוע החיפוש ומוצגת לו חלופה לתוצאות האורגניות מעל תוצאות החיפוש או לצדן.
בכל פעם שמישהו מחפש דבר מה במנוע החיפוש, הוא מביע כוונה למצוא שירות, מוצר או תוכן. כאשר מוצגת לו מודעה המספקת לו בדיוק את השירות או המוצר שהוא מחפש, ישנו סיכוי גבוה שהוא ילחץ על המודעה ובאמצעותה יגיע אל האתר שלכם.
פרסום ברשת התוכן של גוגל
בוודאי ראיתם מודעות או באנרים באתרים שביקרתם בהם לאחרונה, נכון? יכול מאוד להיות שהמודעה שצפיתם בה הייתה מודעה שפורסמה ברשת התוכן של גוגל.
רשת הפרסום של גוגל היא רשת פרסום רחבה המאגדת בתוכה אתרים רבים, אתרים שמאפשרים לכם לרכוש מודעה שתהיה רלוונטית לקהל היעד של האתר שלכם. פרסום זה אפקטיבי כאשר ברצונכם להגיע אל קהל היעד שלכם בזמן שהוא צורך תוכן הרלוונטי למוצרים ולשירותים שאתם מציעים באתר שלכם.
פרסום ממומן בפייסבוק ובטוויטר
הרשתות החברתיות אחראיות בימינו על תנועה מאסיבית של גולשים לאתרים. בנוסף לאמצעים אורגניים, ניתן להשתמש במודעות, ולפרסם לקהלי היעד שלכם בצורה מאוד ממוקדת בפייסבוק ובטוויטר.
הפרסום הממומן ברשתות החברתיות עובד בצורה נפלאה, הן פותחות ערוץ תקשורת בינך ובין הלקוחות הפוטנציאליים שלך ומציגות בצורה גראפית את המוצרים והשירותים שמוצעים באתר שלך. יתרון נוסף של הרשתות החברתיות הוא היכולת של הלקוחות הפוטנציאליים לשתף את החברים שלהם, וזהו פתח ליצירת הזדמנויות עסקיות נוספות.
מאוד מומלץ לפרסם באמצעות קידום אתרים ממומן מפני שזאת הדרך המהירה ביותר להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל.
קבעו פגישת ייעוץ בחינם עם מומחה קידום אתרים וגלו עוד היום על אפשרויות קידום האתרים העומדות לרשותכם.